Ons Etten-Leur Lokale Politieke Partij Open & Eerlijk voor een zorgzame maatschappij Standpunten T - t - Ons Etten-Leur

"politieke onderwerpen op alfabetische volgorde"

Ons Etten-Leur heeft een partijprogramma waarop op hoofdlijnen wordt verteld wat de verschillende standpunten zijn met betrekking tot allerlei onderwerpen die spelen in de gemeente. Er zijn 3 algemene visies die voortkomen uit onze missie. Daarbinnen vallen 22 hoofdthema's. Daarnaast zijn al onze standpunten overzichtelijk alfabetisch gerangschikt van A tot en met Z.

Home > Ons programma

In dit hoofdstuk vindt u op alfabetische volgorde de belangrijkste onderwerpen en standpunten van Ons Etten-Leur. Deze lijst is niet uitputtend. Heeft u vragen over deze of ontbrekende onderwerpen uit de lijst, neem dan contact op met ons.

Telefoon 076 - 201 78 18
E-mail info@ons-etten-leur.nl

Toerisme
• Meer ruimte (vergunningtechnisch) in het buitengebied voor kleinschalige recreatieve bedrijven, campings).
Waarom: Om Etten-Leur aantrekkelijker te maken voor toeristen.

Toeristenbelasting
• Geen toeristenbelasting.
Waarom: Toeristenbelasting stimuleert de toestroom van toeristen niet. Wij zien graag eerst een officiële toeristische visie. We moeten wel iets te bieden hebben.

Toeristisch fonds
• Geen toeristisch fonds vanuit de gemeente.
Waarom: Subsidies mogen niet aangewend worden voor promotionele doeleinden.

Trein
• Normen voor geluidsoverlast van railverkeer niet uithollen. Bij elke vorm van geluidsoverlast moeten controle en handhaving acuut en adequaat gebeuren.
Waarom: Overlast voor inwoners moet beperkt en zoveel mogelijk voorkomen worden.

• Vermindering van (gevaarlijk en zwaar) goederentransport over het spoor.
Waarom: Om de veiligheid van omwonenden te garanderen.

• De Nederlandse Spoorwegen moet (desnoods vertrouwelijk) aan de brandweer doorgeven wat er wanneer over het spoor vervoerd wordt.
Om adequaat te kunnen reageren in geval van incidenten.

Telefoon 076 - 201 78 18
E-mail info@ons-etten-leur.nl